Diensten
SEA
SEA staat voor Search Engine Advertising – ofwel zoekmachine adverteren. Met betaalde advertenties, zoals bijvoorbeeld via Google Ads wordt zoekwoorden advertentieruimte boven de organische resultaten van Google gekocht.
Tijdens het adviesgesprek kijken wij welke SEA technieken het beste aansluiten op jouw bedrijf.

Wat is SEA?
Er zijn in principe 3 grote spelers in Nederland, wat betreft zoekmachines. Die zijn bij de meesten wel bekend:
• Google heeft in Nederland een marktaandeel van zo’n 93%.
• Bing, van Microsoft, moet het met niet meer dan 5% doen.
• Yahoo, en wat andere kleinere zoekmachines, hebben zo’n 2% marktaandeel.
Google is dus veruit de bekendste, en de grootste. Zeker op mobiele apparaten wordt er verreweg het vaakst gezocht via Google: maar liefst 99%.
Google Ads is het gedeelte van zoekmachine adverteren dat betrekking heeft op de betaalde advertenties. Deze advertenties komen meteen bovenaan de zoekresultaten te staan. Je hoeft dus niet te wachten voordat je hoog in de organische, niet-betaalde zoekresultaten staat.
Er wordt per klik op de advertentie betaald. De kosten per klik worden bepaald aan de hand van een soort veiling. Deze kosten variëren afhankelijk van een aantal factoren vaak tussen de € 0,01 en € 4,00 per klik. Je kunt een dag budget instellen zodat je nooit méér betaalt dan je wilt.
Voordelen:
- Direct bovenaan in Google
- Snel meer relevante bezoekers
- Goed meetbare resultaten

SEA
Goolge Adwords (ads)
Google Ads marketing zorgt ervoor dat een website middels advertenties direct bovenaan de zoekresultaten komt te staan. Deze advertenties worden vertoond boven de niet-betaalde (organische) zoekresultaten in Google. Met behulp van dit programma kunnen onze marketing specialisten allerlei soorten advertenties opstellen voor jouw klant.
Google Shopping
Google Shopping wordt gebruikt voor het promoten en verkopen van producten en is onderdeel van zoekmachine adverteren. Het werkt niet zoals Ads op basis van zoekwoorden, maar met een product feed. Deze product feed bestaat bijvoorbeeld uit een foto, een beschrijving en een aantal attributen. Perfect dus voor klanten met een online webwinkel!
Bing Adverteren
Veel mensen zien Bing niet als een potentieel platform om te adverteren. Maar Bing Ads kan wel degelijk interessant zijn voor bedrijven. Het bereik van Bing is natuurlijk niet te vergelijken met dat van Google, maar dit brengt ook voordelen met zich mee. Doordat er minder concurrentie is liggen de kosten per klik op de advertentie lager ten opzichte van Google. Zo kan jouw klant sneller en goedkoper opvallen!